اطلاعات تخصصی صنعت لوازم برقی و خانگی اطلاعات تخصصی صنعت لوازم برقی و خانگی .

اطلاعات تخصصی صنعت لوازم برقی و خانگی

راهنمای خرید بهترین آسیاب قهوه

چرا باید آسیاب قهوه بخریم؟

بسیاری از افراد ترجیح میدهند برای نوشیدن یک فنجان قهوه به یک کافه مراجعه کنند تا آن را در منزل تهیه کنند زیرا اعتقاد دارند قهوه ای که در منزل تهیه میکنیم عطرو طعم قهوه های کافه را ندارد! اما باید به این نکته توجه داشت که برای تهیه یک قهوه عالی شما علاوه بر خرید مارک خوبی از قهوه به تجهیزات و البته دانش نحوه تهیه قهوه نیز نیاز دارید، اکثر قهوه هایی که به صورت بسته بندی در بازار موجود میباشد به دلیل اینکه مدتی از آسیاب شدن آنها میگذرد.

ممکن است طعم بیات شدگی داشته باشد در صورتی که اگر شما در محل خود دستگاه آسیاب قهوه داشته باشید در هنگام نوشیدن قهوه میتوانید به میزان مورد نیاز قهوه را آسیاب کنید و از بویی که هنگام آسیاب شدن پخش میشود لذت ببرید علاوه برآن دلایل زیر جواب سوال چرا باید آسیاب قهوه بخریم است:

    داشتن آسیاب قهوه در محل شما به صورت اختصاصی برای شما این امکان را به شما میدهد که با انتخاب یک نوع قهوه طعم ثابتی را داشته باشید و از ترکیب شدن بو و طعم قهوه های مختلف جلوگیری کنید.

    دلیل دیگری برای داشتن آسیاب قهوه در منزل شما در دسترس بودن یک پودر قهوه تازه در هر ساعت از شبانه روز است.

راه های انتخاب آسیاب قهوه مناسب چیست؟

پس از بررسی راهنمای خرید بهترین آسیاب قهوه حال این سوال پیش می آید که راه های انتخاب آسیاب قهوه مناسب چیست؟ که در ادامه به بررسی پاسخ های این سوال میپردازیم:

    میزان نیاز شما به استفاده از این دستگاه تا حد زیادی تعیین کننده این موضوع است که چه مدل آسیاب قهوه ای را انتخاب نمایید.

    اگر آسیاب قهوه را برای محیط کارتان تهیه میکنید بهتر است گنجایش آن بیشتر از اندازه آسیاب قهوه های مناسب منزل باشد و هم چنین بهتر است نوع برقی و بی صدای آن را انتخاب نمایید.

    اگر تعداد قهوه هایی که شما در روز مصرف میکنید زیاد است میتوانید از آسیاب قهوه های برقی موجود در بازار استفاده کنید اما اگر به شکل چند بار در هفته یا یک بار در روز قهوه میل میکنید یک آسیاب قهوه دستی نیز میتواند برای شما مناسب باشد.

انواع مختلف آسیاب قهوه کدامند؟

آسیاب قهوه ها بسته به نوع استفاده و محلی که قرار است در آن استفاده شوند در اندازه ها و مدل های مختلف ساخته شده اند که در زیر انواع آنها را به شما عزیزان معرفی میکنیم:

    آسیاب تیغه ای: از نام این دستگاه نحوه کارکردش به طور کامل مشخص است که با داشتن تیغه هایی دانه های قهوه را به چند تکه تقسیم میکند که معمولا این مدل را در انواع فشاری آسیاب های قهوه میبینیم که با بستن درب و وارد کردن فشار توسط دست آسیاب انجام میشود. مزیتی که این مدل آسیاب قهوه دارد کوچک بودن و داشتن قیمت مناسب است.

    یکی دیگر از انواع مختلف آسیاب قهوه ها آسیاب های دندانه دار هستند که در انواع برقی آسیاب ها دیده میشوند و یکی از این دندانه ها ثابت بوده و دندانه ی دیگر به موتور دستگاه متصل است که حرکت و چرخش دارد که در این نوع دستگاه آسیاب به جای چند تکه کردن دانه های قهوه آنها را خورد میکند.

    آسیاب های آجدار نوع دیگر آسیاب قهوه هستند که باعبور دانه های قهوه از میان تیغه ها آسیاب شدن انجام میشود و یا نزدیکتر شدن تیغه ها به هم دانه های قهوه ریز تر وخرد تر میشوند.

آیا همه نوع دانه قهوه را میتوان درآسیاب قهوه ریخت؟

تفاوت در قهوه های مختلف در واقع به تفاوت میزان آسیاب شدن آنها بستگی دارد ما میتوانیم از آسیاب قهوه برای آسیاب کردن انواع مختلف قهوه استفاده کنیم اما اندازه ریز یا در شت بودن دانه ها به نوع قهوه و سلیقه ما بستگی دارد که در ادامه به این منظور میزان مناسب آسیاب کردن قهوه ها را برای شما شرح داده ایم:

    میزان مناسب اندازه دانه ها در هنگامی که شما در منزل و یا محل کارتان به وسیله یک موکاپات اقدام به تهیه قهوه مینمایید بهتر است به صورت ریز و یا متوسط باشد.

    اندازه مناسب دانه های قهوه برای دستگاه اسپرسوساز نیز به صورت دانه های بسیار ریز است.

    توجه داشته باشید که برای آسیاب کردن همه نوع دانه قهوه شما میتوانید از دستگاه آسیاب قهوه استفاده کنید و همانطور که گفته شد میزان اندازه دانه ها با توجه به نیاز شما مشخص میشود.

نکاتی که در هنگام خرید آسیبا قهوه باید به آن توجه کرد

پس از شناخت انواع مختلف آسیاب های قهوه و نحوه کارکرد آنها در هنگام خرید این آسیاب قهوه به نکات زیر توجه داشته باشید:

    در هنگام خرید یک آسیاب قهوه به این موضوع دقت کافی را داشته باشید که وسیله شما کیفیت کافی را داشته باشد و درهنگام استفاده اجزای آن داغ نگردد زیرا داغ شدن قهوه سبب برشته شدن آن و تغییر در طعم و بوی قهوه شما خواهد بود.

    اگر در محیط کار اقدام به خرید آسیاب قهوه میکنید به میزان صدای این دستگاه توجه داشته باشید زیرا برخی از انواع مدل های این دستگاه دارای صدای بسیار بلندی است.

    جنس تیغه دستگاه آسیاب شما نیز از دیگر مواردی است که در هنگام خرید آسیاب قهوه باید به ان توجه داشته باشید زیرا در اثر بی کیفیت بودن این تیغه ها ممکن است مدام مجبور به تعویض آن باشید.

نتیجه گیری از راهنمای خرید بهترین آسیاب قهوه

طبق توضیحاتی که در مقاله راهنمای خرید بهترین آسیاب قهوه برای شما عزیزان دادیم نحوه دم کردن واستفاده از تجهیزاتی که شما در اختیار دارید میزان رضایت شما را از قهوه ای که نوش جان میکنید بالا میبرد پس در انتخاب یک وسیله مهم برای این کار مانند آسیاب قهوه دقت لازم را داشته باشید تا یک دستگاه با کیفیت خریداری کرده تا هم در هزینه های شما صرف جویی شود و هم عمر دستگاه شما بالاتر رود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۲:۵۹ توسط:آتریسا موضوع: اخبار لوازم خانگی نظرات (0)